Brev:
Mos/grød lig med problemer med maven
23. august 2012
Alder:
4 mdr.
Mos/grød lig med problemer med maven
Hej Helen,
Hjalte er 4 måneder og 9 dage. For 9 dage siden startede vi på vælling til natten. Og for 6 dage siden startede vi så småt op på grød/mos. Han får kartoffelmos med gulerødder i en gang om dagen. Resten af tiden får han nan og en enkelt flaske grøn allomin.
De første gange han fik både vælling og mos ÅD han med velbehag. Det var næsten helt vildt. Men nu her de sidste par dage har han ikke rigtig gidet noget af det :( Er det så tegn på han ikke er klar alligevel? Det skal måske lige nævnes at han også de sidste par dage har været lidt snottet, og jeg har ham også mistænkt for at have en tand på vej. Kan det have indflydelse på det?
Mht til mavsen så kommer han af med noget hver dag, han får som sagt 150 ml grøn allomin omkring frokost, og så kommer der noget i bleen omkring eftermiddag. Men det har ændret meget konsistent, og nogle gange er der nogle hårde knolde med. Det virker også som om at han maser rigtig meget for at komme af med det. Og det sys jeg er synd. Er hans mave ikke klar til grød? Eller skal den bare have noget mere tid til at vænne sig? Og kan jeg gøre noget?
2 små tillægsspørgsmål: Hvor mange skal han have smagt kart.mos før jeg f.eks. må prøve at give ham noget grød? Og hvornår må han få grød/mos 2 gange dagligt?
Kærlig hilsen
Mie